Darkest Hour – část I.

darkest_hourDarkest Hour – vše co jste chtěli mít v HoI2 a báli jste si o to říci…

Darkest Hour je pravděpodobně nejlepším z dětí experimentálního projektu Paradoxu, kdy byly zdrojové kódy oblíbených klasických her poskytnuty známým členům moderské komunity, aby na jejich základě upravili původní hru k obrazu svému a tím prodloužili dobu prodejnosti původní rodiny her od Paradoxu, která ještě neběží na moderním Clausewitz engine. Tím vznikl unikátní koncept, kdy si špičky moderské komunity mohly upravit původní hru do podoby, kterou si fanouškovská základna vždy přála takřka bez jakýchkoliv kompromisů, které původní hra nevyhnutelně vyžadovala. Nových her na původním engiinu vznikla celá řada – z nejznámějších na enginu HoI2 Arsenal do Democracy a Iron Cross, na enginu EU2 pak For the Glory a nikdy bohužel nevydaná Magna Mundi. Tento článek se nicméně zabývá podle mého názoru nejúplnějším projektem, který v rámci tohoto experimentu vznikl a tím je hra Darkest Hour založená na původním HoI2.

Výsledkem je unikátní nadstavba, která udělala z HoI2 sen každého fanouška. V první části mého krátkého seriálu se zaměřím na samotné jádro hry a změny, které může hráč za svých deset euro (a vzhledem k častým slevovým akcím při troše trpělivosti i mnohem méně) očekávat. V druhé části mého seriálu pak představím nejznámější módy, které na tuto hru vznikly a které znásobují její atraktivnost a znovuhratelnost.

Co je Darkest Hour?

Pokud čtete tento článek, nepochybně jste obeznámen s konceptem, který přinesla hra Hearts of Iron. Tedy pouze telegraficky – série Hearts of Iron je založena na snaze o co nejrealističtější zobrazení éry druhé světové války s vyhnutím se až přílišnému mikromanagementu či naopak přílišné schematičnosti, která tak často pronásleduje jiné hry z tohoto období. Na počátku své hry se ujmete řízení jakéhokoliv státu světa (ano, jakéhokoliv – od Albánie až teoreticky po Zimbabwe, pokud by v této době pochopitelně existovalo) a je na vás, jakým způsobem se poperete s jeho startovní pozicí, přičemž musíte počítat, že hra prakticky nevyhnutelně vede k válce. Její samotný průběh však již plně ovlivňujete vy. Hra obsahuje řadu možných startovních dat, kdy si můžete vybrat zda se vrhnete po hlavě do akce nebo zda si chcete užít několik let předválečného klidu, kdy se na válku připravíte dle svého gusta… Hra vám dává takřka naprostou kontrolu nad politikou, mezinárodním obchodem, zpravodajskými hrami, válečnou produkcí a pochopitelně i samotným válčením vašeho státu. Méně podstatné oblasti hry jsou nicméně zjednodušeny natolik, aby se hráč mohl věnovat především válčení, které je zde podrobně zpracováno až do úrovně divize…

Co přináší Darkest Hour nového?

Co tedy přináší Darkest Hour nového? Změn je obrovské množství a tedy se soustředím na ty nejhlavnější, kterých si běžný hráč nejlépe všimne. V první řadě ohromného vylepšení se dostalo samotnému enginu. Je až neuvěřitelné, jak sbírka v zásadě amatérů dovedla zlepšit chod hry oproti původnímu enginu, který v pozdních fázích hry již absolutně nezvládal množství jednotek a hra se nepříjemně zasekávala. V DH vás čeká v zásadě plynulá hra až do konce hry… Další ohromnou změnou je rozšíření počtu hratelných scénářů, v současné době DH obsahuje řadu startovních dat pro druhou světovou válku (1933,1936,1938,1939,1940,1941,1942,1943,hned dvě možnosti v 1944) a rovněž plně hratelný scénář pro první světovou válku. DH vám tedy umožní hrát i třicetiletou megakampaň mezi lety 1933 a 1964, kdy je možné i z nejmenšího národa udělat velmoc…

Neméně významnou změnou proti hráčům zvyklým na HoI2 je úroveň herní mapy. Jakkoliv DH obsahuje možnost hrát na původní mapě, DH je  uzpůsobeno pro hraní na překrásné mapě, která dramaticky zvýšila počet provincií a vůbec umělecký dojem, který hráč z mapy má. Úroveň mapy každý může posoudit z přiložených screenshotů ze hry (omlouvám se za určité zkreslení měřítka).

Zbylé změny již hráč na první pohled nepostřehne, avšak jsou neméně významné. V první řadě musím zmínit upravený bojový engine, kdy jsou boje vyhodnocovány jiným způsobem, než mechanicky lineárním původním. Tím se boj přeci jenom zrealističnil a již není pouhou zcela jasnou rovnicí “více divizí = více vítězství”. Rovněž výběr technologického stromu pro pozemní doktríny konečně dospěl do stádia, kdy není bezmyšlenkovitým výběrem té nejvhodnější varianty za všech okolností… Kapitolou samo pro sebe je ohromná modovatelnost hry. Vzhledem ke způsobu vývoje si vývojářský tým zakládá, že hra je dělána pro to, aby si ji fanoušci dále upravovali a kvalitních módů vzniklo veliké množství. O tom však až v druhé části mého seriálu…

bdfad3f7DarkestHour_6

screensave114

Tento článek byl doposud přečten 1943x .