Darkest Hour – část II. – módy

darkest_hour

Moduji, moduješ, moduje

V minulém díle seriálu jsem naznačil, že se podívám na na výběr módů, které na tuto skvělou hru existují. Je jich nemalé množství a jejich značná variabilita zaručuje, že si vybere skutečně každý. Všechny zde zmíněné módy jsou již v plně hratelné podobě, avšak většina je i nadále v aktivním vývoji a nový obsah je pravidelně (více či méně) přidáván a tedy stojí za to si hru zaregistrovat na domovském fóru Paradoxu http://forum.paradoxplaza.com a sledovat nový vývoj sám…

Veškeré módy instalujte do složky /mod v adresáři hry. Některé z nich jsou stand-alone a ihned po rozbalení je možné je hrát, jiné vyžadují, aby byly rozbaleny přes zkopírovanou složku Darkest Hour Full, která je již v /mod. Obecně je možné se řídit velikostí staženého souboru, pokud má po rozbalení podstatně méně než 700 MB, tak je nutné ho přehrát přes DH Full. Každopádně vždy je nutné si nejprve DH Full zkopírovat, neboť pokud by jste si nějaký mód přehráli přes původní a nezazálohovali, tak pro hraní původní hry by jste museli reinstalovat…

Kaiserreich

Při recenzi na módy pro DH nelze začít ničím jiným než legendárním Kaiserreichem. Tento mód má mnohaletou historii a datuje se již na původní HoI2, avšak s přechodem na DH mód vyrostl mezi giganty moderského nebe. Čím je tak zvláštní? Představte si na chvíli, že první světovou válku vyhraje Německo. USA nikdy nevstoupí do války a tak Německo v roce 1918 vyhraje na východní frontě a v roce 1919 definitivně poráží Francii a konečně dosahuje vytvoření svého snu o světovém impériu… Mód Kaiserreich začíná tradičně v roce 1936, avšak nabízí velmi propracovanou alternativní historii s neuvěřitelně detailními cestami, kterými se mohou národy v této alternativní historii odebírat. Zůstane Německo světovou velmocí, nebo ho hospodářská krize zničí v revoluci? Zvítězí ve Francii radikálové toužící po celosvětové revoluci, nebo se vydá budovat jakousi třetí cestu? Stane se Japonsko demokratickou velmocí východu nebo militaristickým impériem šířící své hranice všemi směry? A co šílený baron von Sternberg v Mongolsku? Pokud chcete zažít zcela novou hru, kdy vás u takřka každého státu čeká něco zajímavého, tak není lepší možnosti než si začít s Kaiserreichem…

Verze pro DH 1.02 http://www.multiupload.nl/PVAWYSA1LS

Verze pro betapatch DH 1.03RC2 http://www.mediafire.com/?mg9q7ejt1n929ho

kaiserFallout Doomsday 2.0 (FODD)

Druhým z módů, které bych rád představil je kompletní předělávka světa známého z her série Fallout. FODD vás přenese do postapokalyptické Severní Ameriky, kterou stejně jako zbytek světa zničila jaderná válka. Na troskách starého světa tak vzniká nová civilizace a je jen na vás, zda se ujmete zbytků předválečné vlády, některé z civilizací mutantů či civilizací vzniklých kolem trosek staré technologie. Nebo se pokusíte dokončit konspirační plán, který válku pravděpodobně započal a ovládnete svět z pozice  Enklávy…

Verze pro DH 1.02 http://www.moddb.com/mods/fallouts-doomsday-for-darkest-hour

falloutModern Day Scenario 2

Třetí z módů, které jistě stojí za to vyzkoušet je MDS2. Kompletní předělání hry do moderní éry, včetně jednotek, technologického stromu a herního příběhu. Hra začíná okamžikem invaze „Koalice ochotných“ do Iráku a nemá zcela jasné ukončení, nicméně obsahuje značné množství krizových bodů, kdy se můžete dočkat globální války nukleárního věku. Mým názorem nicméně je, že mód je sice plně hratelný, ale stále poněkud nedodělaný a nese si v sobě řadu problémů jako je docela otravné lagování, které hru zatěžují…

Verze pro betapatch DH 1.03RC1 https://dl.dropbox.com/u/6932319/MDSDH%20V0.7.3%20fix%20ver.7z

Starší verze pro DH 1.02 http://db.tt/8GgGq1Eyhttp://db.tt/qH2cPxlOcaucususArms, Armistice and Revolutions (AAR)

Dalším z módů, které stojí za to představit je AAR. Jedná se o projekt, který zhratelňuje éru mezi první a druhou světovou válkou. Ta je v původním DH nehratelná a oba scénáře jsou oddělené. V AAR si můžete zahrát megakampaň od roku 1914 do roku 1964. Obecně vzato mód přináší mnoho historických událostí, nicméně je stále ve stádiu vývoje a meziválečné období není taková zábava, jak by někdo od vzrušujících let míru mohl čekat :o). Jeho největší potenciál je tak v rozšíření scénáře 1914 o poválečná léta s jejími revolucemi a možnými různými výsledky války, kde však má mód ještě co dohánět…

Verze pro DH 1.03RC2 http://aarmod.cfuchs.net/browser/beta/aar-nightly.zip

Verze pro DH 1.02 http://aarmod.cfuchs.net/export/head/aarmod-current.zipaarWorld in Flames II

Poslední z módů, které dnes zmíním je chuťovka od samotného vývojáře Darkest Hour Fernanda Torrese, který pro potřeby své zábavy a testování hry vytvořil vlastní mód, který je určen hardcore pařanům, kteří již zívají nad tím, jak jejich parašutisté zase jednou umožnili dobýt Británii za pět minut, a kterak zase obklíčili Rudou armádu v Pripjaťských bažinách… WIF2 je zaměřen na komplexní ztížení hry, byť část tohoto ztížení je skrze účelové zvýhodnění AI států proti hráči. Mód je stavěn pro hru od roku 1933 a zejména za Německo, kterému přidává mnoho zajímavých eventů. Celkově vzato je mód především technologickou ukázkou, autor ho využívá zejména pro praktické vyzkoušení moderských nástrojů, které přinášejí nová patche. Tak jako tak ale stojí za vyzkoušení, neboť dodává klasické hře přece jenom novou výzvu a hráč nemá pocit, že mu vše jen padá do klína…

Verze pro DH 1.03RC2 ftp://ftp.jeux-strategie.com/strategium/Darkest_Hour/WIF2.rar
wif

Tolik má recenze nejlepších módů pro Darkest Hour. Vřele doporučuji je vyzkoušet a prodloužit si tak ty proflákané hodiny u monitoru. Nejedná se samozřejmě o veškeré módy, které na DH vznikly. Koho módy zaujmou a chtěl by vyzkoušet i nějaké další, tak doporučuji navštívit http://forum.paradoxplaza.com/forum/forumdisplay.php?608-Darkest-Hour-User-Modifications (možná je nutná registrace hry).

Vals