PdxCon 2018: Paradox ohlásil novou hru

„Alexander, Hannibal, Caesar. Tito skvělí muži a desítky dalších formovali osud kontinentu. Mocní králové, chytří generálové a budoucí bohové se stali legendami. Představte si, že by Itálie nikdy nebyla sjednocena pod římskou vládou. Jak by vypadal svět bez Caesara?“

Paradox pracuje na nové hře. Dva roky po vydání Stellaris a Hearts of Iron oznámil na Paradoxconu, že vydá novou hru a nebude to tolik očekávaná a vytoužená Victoria III. Vydává úplně novou hru z prostředí starověkého Říma. Zatím se o ní neví mnoho podrobností. Datum vydání není známé a mluví se o roce 2019, ale vzpomeňte si, jak dlouho se odkládalo vydání HOI4. Obávám se, že to bude podobné, ne-li horší.

Herní mapa má zabírat území od Evropy až k Indii. Má to být zatím největší mapa v paradoxích hrách a má na ní být 7000 měst. Počet provincií patrně nebude stejný, údajně má být v jedné provincii více měst. Něco podobného je vlastně už v CKII, kde v jedné provinciii také budujete více měst, ale nejsou vidět na mapě.

Hra má začínat v roce 450 po založení Říma, ve vrcholném období athénského městského státu a končit v roce 0. Hrát budeme buď za římského císaře, nebo někoho z jeho soupeřů. Podle vzoru CKII má hra obsahovat různé osobnosti s odlišnou mentalitou (v CKII vazaly), které budou mít zásadní vliv na dění ve hře. Jen to nebudou vazalové, ale guvernéři a generálové.

Jako obvykle půjde o směsici budování, strategie, taktiky a finančnictví. Podle některých kritických hlasů to vypadá jako pokračování Europa Universalis: Rome z roku 2008.

Vydavatelství Paradox údajně spoléhá na to, že se z této nové hry stane jejich vlajková loď a do značné míry v ní vidí svou budoucnost. Uvidíme, jak se s tím Paradox popere.

Zatím bylo zveřejněno jen několik screenshotů a základní informace. Paradox k tomu uvádí:

Herní postavy: Živý svět postav s různorodými schopnostmi a vlastnostmi, které se v průběhu hry budou měnit. Povedou váš stát, budou řídit vaše provincie a velet vašim armádám a flotilám. Jejich chování bude výrazně lidštější.

Různorodá populace: Občané, svobodní lidé, otroci, příslušníci kmenů – s vlastní kulturou a náboženstvím. Ať už vstoupí do vaší armády, budou plnit vaše pokladny a zvelebovat vaše kolonie, nesmíte zapomínat na jejich spokojenost, protože na ní závisí váš úspěch.

Bojová taktika: Před bitvou zvolíte svou taktiku, abyste mohli úspěšně čelit útoku nepřítele.

Vojenské tradice: Každá kultura má jedinečný způsob vedení války. Římani a Keltové mají na výběr zcela odlišné možnosti. Budete odemykat jedinečné bonusy, schopnosti a jednotky.

Různé typy vlády: Ovládejte senát za republiky, udržujte dvůr v monarchii, zodpovídejte se klanům v kmenovém systému.

Barbaři a povstání: Migrující barbaři mohou vyplenit vaši zemi, nebo se v ní usadit. Neloajální governéři nebo generálové se mohou postavit proti vám a s nimi i jejich armády!

Obchod: Zboží podkytuje své domovské provincii bonusy. Využijte toho pro lokální síly nebo vývoz přebytečného zboží a zvyšujte své bohatství.

Provinční stavby: Investujte do staveb, cesta a opevnění, aby vaše říše byla silnější a bohatší.

Tak tohle všechno je moc fajn. Jen mě tak napadá… Kde já už jsem to všechno viděl? Ano… V Civilizaci Sida Meiera. Ale to neznamená, že bychom se neměli těšit. Jen opatrně, mohlo by z toho být zklamání.

Několik obrázků:

A ostatní hry?

DLC, DLC, DLC… K již existujícím hrám – EUIV, CKII a HOI4 jsou ohlášena nová DLC. Pro HOI4 to mají být Man the Guns, pro CKII Holy Fury a pro EU4 Europa Universalis:Dharma.

Už teď mě začíná děsit pomyšlení na to, jak to bude všechno velké a že to nepochybně vrhnou na veřejnost v jednom týdnu, nebo ještě lépe v jednom dnu.

Ale nebojte se. Je to tak, jak říká jedna šílená Němka: „Wir schaffen das!“

WhiteHorse