Stellaris – Generování galaxie – Deník č.3

Stellaris - 002a

Dobré zprávy vespolek!

Dnes se s Vámi podělíme o pár detailů týkajících se generování nové galaxie ve Stellaris. Až si o tom budeme povídat, dotkneme se i dalšího tématu – módů. Respektive toho, jak si moddeři budou moci poradit s úpravami generovacího procesu.

Když začnete hru, první věc, kterou uděláte bude nastavení velikosti a tvaru galaxie. Nastavíte i počet říší ovládaných umělou inteligencí. Velikost je v tuto chvíli možno nastavit od 200 hvězd po jeden tisíc. Množství říší pak ovlivní jen to, kolik říší se objeví hned na začátku hry. V jejím průběhu může vzniknout celá řada dalších státních útvarů. Ve věci tvaru galaxie máte nyní na výběr mezi spirálou, elipsou a prstencem. Spirálové galaxie mají hvězdy umístěny v různých ramenech, které se rozplétají do tvaru spirál. Spirálová galaxie nabízí zajímavou geografii (astrografii :) ). Jsou zde prázdné prostory mezi rameny, které může být těžké překonat. Elipsoidní galaxie mají hvězdy umístěné v elipse. Výsledkem je mnohem rovnoměrnější rozmístění hvězd. Prstencové galaxie znamenají, že hvězdy jsou umístěny v prstenci okolo galaktického jádra (viz. Hoagův objekt). Pokud budete hrát v prstencové galaxii, víte odkud čekat nepřítele. Je tak snazší se připravit a případně odříznout své rivaly od zbytku galaxie. Všechny tyto možnosti lze snadno módovat!

Když jste spokojeni se svými volbami, začíná samotný proces generování galaxie. Když generujeme samotné hvězdy, nejprve se rozhoduje, k jaké patří třídě. Většina hvězd bude patřit mezi tradiční typy podle spektra – B, A, F, G, K, M. Některé systémy ale mohou být zvláštní – mohou například obsahovat černé díry nebo neutronové hvězdy. Třeba narazíte i na pulzary… Typ hvězdy pak určuje, jak bude systém ve finále vypadat. Těžko například najdete obyvatelné planety u černé díry. I toto lze upravit v módech. Můžete snadno přidat nové typy hvězd nebo je odebrat.

Stellaris - 003a

Kromě hvězd generujeme i jiné věci – například mlhoviny. Mlhoviny jsou na mapě galaxie jasně viditelné a obsahují obvykle několik hvězdných systémů, které často hostí různé vzácné suroviny. V mlhovinách můžete narazit i na zvláštní události a zažít všemožné postihy a bonusy, které jistě ovlivní Vaše rozhodování ohledně kolonizace a vedení válek.

Když nakonec generujeme samotné hvězdné systémy, nejprve se různými procesy určuje, čemu systém slouží. Pokud například začínáte jako předpřipravení lidé, začínáte v naší sluneční soustavě – na Zemi. Ano, i to lze upravit! Tyto procesy pak vždy zajistí, že hráči v systému naleznou něco zajímavého. Umožňují nám také připravit vyrovnanější startovní pozici pro všechny hráče. Lze jimi totiž snadno ovlivnit i obsah systémů sousedících se začátečními systémy. Každý z těchto procesů je ale samozřejmě závislý i na náhodě. Nečekejte tedy, že budete stále dokola narážet na stejné systémy.

Kromě toho všeho v systémech generujeme i spoustu dalších detailů. Týká se to samozřejmě i těch systémů, které na začátku nikdo nekontroluje. Narazit můžete na zbytky lodí neznámého původu, různé druhy vesmírných bytostí (přátelských i nepřátelských) a mnoho dalšího. Když už se bavíme o nepřátelských bytostech, všem hráčům bych doporučil nejprve prozkoumat systém válečnou flotilou, než se do něho odvážíte s vědeckým plavidlem. Přeci jen není tak zábavné, když Vám vybuchne loď i s Vaším nejzkušenějším vědcem!

Stellaris - 003b

Rikard Aslund (Přeložil Ileanos)

Zdroj: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stellaris-dev-diary-3-galaxy-generation.885267/
Tento článek byl doposud přečten 677x .