Stellaris – Vize – Vývojářský deník č.1

Stellaris - 001

Přeložil Ileanos na našem fóru. Podívejte se na jeho youtube kanál, kde najdete spoustu záznamů z Paradoxích her!

Dneškem začínáme sérii vývojářských zpráv o naší nové hře – Stellaris. Rádi bychom Vám přinášeli nové informace až do vydání! Chvíli to bude trvat… Ale snad se nebudeme muset uchylovat k příběhům o našich internistech a jejich nových botách. Tak či tak… Zde je první zpráva. Budeme se zabývat pozadím projektu a vizí, kterou ohledně Stellaris máme.

Jak se stalo, že jsme se vůbec rozhodli vytvořit vesmírnou hru? Nu… Nebyla to žádná nová myšlenka. Nápad se nám v hlavách povaloval už od vydání Europy Universalis II (nakonec jsme se vrhli na Hearts of Iron). To byly časy… Dnes, jak víte, je naší ambicí pokrýt celou časovou linii lidstva. To znamená i budoucnost. Práce na vesmírné hře je tak něco, co má mezi našimi vývojáři velkou podporu (hledáme vysvobození z okovů historie), a také něco, co jste Vy, hráči, často žádali. Když konečně padlo rozhodnutí udělat vesmírnou hru, napsal jsem dva různé designové návrhy. Z jednoho z nich se zrodila Stellaris (a neřeknu vám, co byl ten druhý zač!).

Naše hlavní vize pro Stellaris by se dala shrnout takto: “Vesmír je veliký a plný divů!”. Zní to vágně, že? Nicméně to také přesně zachycuje ducha toho, co chceme vytvořit. Je to zkrátka typ hry, které v PDS vytváříme. Byli bychom rádi, kdyby se Stellaris stala naší nejznovuhratelnější hrou (což je velký úkol!). Galaxie by měla být pokaždé neznámá a plná překvapení. I proto nemáme žádné “velké rasy” a tolik událostí a věcí, které můžete objevit. Kromě toho nemáme ani žádný fixní technologický strom – ale o tom později.

Stellaris se bude od našich starších her lišit v následujících bodech:
1) Není historická
2) Bude obsahovat symetrický start pro všechny
3) Začínáte maličcí
4) Většina světa je neznámá

Poslední tři body jsou také základními body 4X her. Ačkoliv pojem 4X nemám příliš v lásce, Stellaris můžeme do jisté míry označit za 4X hru. A 4X je dnes běžná věc. My se ovšem nesnažíme znovu přinést klasiky, jako byl Master of Orion. Stellaris má být nová a jiná záležitost. Symetrický start nám ovšem umožní získat dvě velké výhody. V prvé řadě bude hra vypadat pro nové hráče přístupnější, bude tedy snazší se jí řádně naučit. Rozhodně snazší, než naše historické hry. Za druhé nám to také umožňuje se lépe zaměřit na první X – objevování (eXploration). Osobně si myslím, že první X bylo vždy neprávem zanedbáváno.

Začátek hry tak bude především o objevování divů a zázraků galaxie. Dali jsme si hodně záležet na tom, aby tato část hry působila svěže a unikátně pokaždé, když hru začnete. Po první fázi následuje setkání s prvními rivaly v dobývání kosmu, tím se dostáváme do prostřední části hry. Zde už není moc, co osidlovat a snadné zabírání území končí. V této chvíli se mapa stabilizuje a Stellaris se začne měnit v obdobu Europy Universalis. Zde se můžete těšit na tradiční zážitek, jaký očekáváte od našich strategií.

Stellaris - 001

Zdroj: fórum Paradoxplaza.com
Tento článek byl doposud přečten 551x .