Stellaris – Vládci a postavy – Deník č.6

Stellaris - 005a

Dnes jsme se přesunuli do zcela nových kanceláří, takže byl náš den docela hektický! Nová budova je ovšem výborná… I tak nám bude scházet náš starý výhled na “Skrapan”.

Odpočinku se ale dočkáme až v hrobě! Tak s chutí do toho, dnes se budeme zabývat rolí postav ve Stellaris. Za prvé si musíme ujasnit, že Stellaris není Crusader Kings ve vesmíru. Postavy si mezi sebou nebudou pěstovat vztahy, nebudeme řešit genetiku, přátelství či spory. Skutečnými hvězdami Stellaris jsou zkrátka POPy. Postavy mají spíše roli podobnou generálům, admirálům a poradcům z Europy Universalis (i když mají své rysy a různé schopnosti, které mohou ovlivnit události a další části hry). Když jsme si vyjasnili tento základní bod, můžeme postoupit dál – jaké tedy máme druhy postav?

Prvním typem jsou vědci. Vědce můžete postavit do čela výzkumných týmů (fyzika, společenské vědy, inženýrství). Mohou také velet vědeckým lodím, které prozkoumávají galaxii. O tom všem se budeme bavit v dalších denících! Dovednosti a rysy vědců pak ovlivňují úspěšnost jejich práce. V technokratických společnostech mohou vědci i ovládat celou říši.

Guvernéři buďto panují jedné planetě nebo celému sektoru (o sektorech si povíme jindy). Jsou velmi užiteční, udržují obyvatelstvo spokojené, zvyšují efektivitu práce bohatých a mocných planet. V mnoha typech vlády se mohou ucházet o vládu.

Admirály mít nemusíte, ale mnohdy mohou rozhodnout bitvu ve Váš prospěch. Ve vojenských společnostech mohou vládnout.

Generálové velí Vaším pozemním jednotkám při obraně i invazích na cizí planety. Stejně jako admirálové, i generálové se mohou ucházet ve vojenských společnostech ucházet o mocenské pozice.

Stellaris - 006a

Vládci potom dávají bonusy celé říši. Jelikož mnoho postav může být zvoleno na pozici vládce, má každá postava i druhou sadu rysů a dovedností. Za vládce jsou považováni i vůdci různých frakcí. Vůdci frakcí nemohou být najati a neovládáte je. Frakce budeme ovšem řešit jindy!

Postavy najímáte za pomocí “vlivu” (diplomatické “měny”). Každá říše může mít jen několik postav naráz, je na ně nastaven limit. Musíte se tak rozmyslet, zda chcete více admirálů nebo guvernérů. Každá postava získává zkušenosti a stává se časem lepší. Bohužel také stárne a jednou zemře – bude tedy muset být nahrazena.

Stellaris - 006b

Minule jsme hovořili o mimozemšťanech a jejich portrétech. Původně jsme si mysleli, že postavy nebudou mít portréty – naši umělci by zkrátka neměli šanci vytvořit jich dostatek… Pak se ale ukázalo že prací s detaily a oblečením je možné dosáhnout požadované různorodosti. Postavy tak mají své portréty.

Různé typy postav obvykle nosí různé druhy oblečení. Nejen, že to pomáhá rozrůznit vzhled postav, ale také hned vidíte, co postava asi dělá. Admirálové mívají vojenské uniformy, guvernéři civilní oblečení a vědci vědecké oděvy. Typy oblečení jsou bohužel sdílené pro různé rasy. Existuje sice několik setů, ale není v našich silách mít set pro každou jednu rasu (některé rasy ale oblečení vůbec nenosí! Záleží na zvyku).

Počítám, že nejčastěji hranou rasou budou lidé. Dostávají tak trošku zvláštní zacházení. Mají různou etnicitu, dvě pohlaví a typy vlasů. Moddeři samozřejmě mohou klidně udělat to samé pro všechny rasy ve hře! Pokud budou chtít, je například možné udělat set portrétů pro hmyzí rasu, která má jiné typy portrétů pro všemožné společenské kasty (vojáci, vládci, vůdci).

Henrik Fahraeus (Přeložil Ileanos)

Zdroj: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stellaris-dev-diary-6-rulers-and-leaders.888500/

Tento článek byl doposud přečten 592x .