Stellaris – Způsoby cestování – Deník č.4

Dnešním tématem bude cestování nadsvětelnou rychlostí (FTL – faster than light) a vše, co Vás může potkat během trhání prostoru na kusy! Jelikož je dnešní deníček trochu improvizovaný, vychází trošku později – omlouváme se!

Galaxie je obrovské místo a chcete-li někam cestovat, musíte cestovat rychleji, než světlo. Používáte tedy FTL pohon. Ve Stellaris máme tři hlavní způsoby cestování. Warp, hyperproudy a červí díry. Všechny mají výhody i nevýhody, co se týče pohybu, expanze diplomacie a válek. Vámi zvolený způsob cestování zásadně ovlivní i Váš styl hry.

Warp
Warpový pohon vyžaduje, aby byla každá loď vybavena warpovým pohonem. Jeho instalace je drahá a spotřebuje mnoho lodní energie. Na druhou stranu poskytuje neomezené cestování kamkoliv, kam dosáhne. Když pak někam cestujete, lodě provedou sadu skoků přes bližší systémy. Každý skok warpový pohon vyčerpá a chvíli trvá, než je loď schopna provést další. Doba čekání sice může být vylepšena technologiemi ale přesto zůstane hlavní slabinou warpového pohonu.
Flotily používající warpový pohon se musejí před startem dostat konvenčnějšími metodami na okraj hvězdného systému, aby se vymanily z gravitačního pole své hvězdy. Když to zkombinujete s faktem, že warpové skoky jsou nejpomalejší, znamená to, že nepřítel může snadno očekávat, kde se objevíte. Cena svobody je zkrátka vždycky vysoká!

Stellaris - 004b

Červí díry
Některé rasy se mohly rozhodnout, že budou zkrátka trhat prostor na kusy a cestovat šílenou rychlostí. Jejich volbou jsou dočasné červí díry, které flotily používají k cestování vesmírem. Červí díry jsou generovány Červí stanicí, která musí být vybudována na okraji hvězdného systému. Každá flotila, která chce červí díru použít musí využít služeb nějaké takové stanice. Stanice pak může naráz vygenerovat vždy jen jednu červí díru. Flotily musejí vždy vyčkat, než přijdou na řadu. Čím větší flotila se vydává na cestu, tím delší je příprava stanice. Stanice umožňuje vytvářet i obousměrnou dopravu, červí díra ale rychle kolabuje a musí být použita co nejdříve.
Vybudování a údržba sítě stanic je pro rasu využívající červí díry zásadní. Umožňuje ale vysílat flotily z jedné části galaxie na druhou v rekordním čase. Umožňuje i náhlé údery do nitra nepřátelského území. Když je však síť stanic poškozena, mohou spřátelené flotily snadno uvíznout uprostřed nepřátelského teritoria.

Hyperproudy
Galaxie ve Stellaris je propojena sítí hyperproudů, které spojují různé systémy. Kdo je chce najít, musí se umět správně dívat. Lodě vybavené hyperpohonem mohou tyto hyperproudy využívat k vysokorychlostní dopravě. Musejí však používat již existující proudy. Velká pole nicoty mohou představovat velkou překážku, neboť mezi nimi nevedou proudy (například prostor mezi rameny galaxie). Nepřítel má pak možnost opevnit systémy, které ve válce potřebujete ovládnout pro další pohyb. Jelikož na hyperproudy se lze napojit kdekoliv, nemusejí flotily užívající hyperpohon startovat, jako jediné, z okraje systému. Chytit a porazit flotilu používající hyperpohon tak může být problematické. Když však správně vytušíte pohyby nepřítele a prozkoumáte systém proudů, máte šanci nepřítele nachytat!

Stellaris - 004b

Všechny metody FTL lze vylepšit výzkumem. Jejich efekt je různý. Některé zvyšují rychlost, jiné dosah, efektivitu a dobu dobíjení. Schopnost ohýbat fyzikální zákony vesmíru ovšem nepřichází bez zodpovědnosti! Čím více totiž budete nadsvětelný pohon využívat, tím větší je riziko, že si někdo… Nebo něco…. Všimne.

Jormungandur; Přeložil Ileanos

Zdroj: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stellaris-dev-diary-4-means-of-travel.886502/